Learning
Log week 6
Today Teacher taught example the process and described
how to made lesson plan. Student must do it by using the form that the teacher
taught.
Example
lesson plan, The topic of water is life
Unit
1
Topic
(easy
to difficult)
|
Vocabulary
|
Grammar
|
Skill
|
Indicator
|
Media
|
Time
|
The
Giving tree
|
pronunciation
|
-listening
-speaking
-reading
-writing
|
From
syllabus
|
Listen
to record
|
50
min.
|
Ex
: summarize a short paragraph. Doing the project on “Environment”
Student
should use 4C such as Grammatical competence, Competence, Connection, Community
CLT
: การสอนแบบบูรณาการทักษะ ดูสาระเป็นสำคัญอันดับแรก
Example
: การเขียน ตัวชี้วัด / วัตถุประสงค์
ตัวชี้วัด (Indicator)
Goal/aim (เป้าหมาย)
วัตถุประสงค์
(นำมากจากตัวชี้วัดไปตั้ง)
1.
Performance (what Ss can do?) ex.
Can speak, Can writing
2.
Condition สื่อ
Ex.
Ss will be able to listen to the giving tree story.
3.
Standard มาตรฐาน (ได้รับมาตรฐานแค่ไหน)
ขึ้นอยู่กับความสามารถของผู้เรียน
Goal
: Ss will be able to(v1) communicate in macro skill (speak, write, read and
listen)
Focus
: Listening and Speaking
Objective (จุดประสงค์ในแต่ละหน่วย นำมาจากตัวชี้วัด/ไม่ต้องยึดมาตรฐาน)
1.
Enabling objective ความสามารถ
2.
Terminal objective
***การตั้งวัตถุประสงค์มีหลักการดังนี้
1.
Clear ชัดเจน
2.
Specific กระชับ
3.
Concise รัดกุม
Example
: Ss will be able to listen story (เน้นฟังอย่างเดียว)
*หาสื่อที่สอดคล้องกับความสามารถของเด็ก*
เน้นทักษะใดทักษะหนึ่งของแต่ละข้อ
Rulebric การวัดผลแนวใหม่
-
Evaluation (ประเมินค่า A B C D จากการทดสอบ)
- Assignment (ประเมินผล
เพื่อปรับปรุงพัฒนา)
Note :
*** I + 1 = Comprehensible Input (ตัวป้อนเข้า
ที่สามารถเข้าใจ) ***
แปลว่า I = input (background knowledge), 1 =
Teacher
Input ----> Process ----> Output ----> Outcome (ผลลัพธ์ความพึงพอใจ)
*** ครูต้องบวกความรู้ให้นักเรียนจากความรู้เดิมแค่ 1 เท่านั้น ***
(สมมติฐาน ครูใช้แนวคิดว่า
เด็กต้องมีความรู้เดิมก่อน แล้วครูเป็นผู้เพิ่มความรู้ให้มาแค่ 1 ระดับ)
Language acquisition is I + 1 = Comprehensible Input
|
In addition, in the objective of lesson plan will clear, specific and concise.
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น